Opadający wskaźnik temperatury

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DGW
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 2330

    #51
    Zamieszczone przez octavianus
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamontowany w bloku silnika (bo ma przecież pokazywać temperature silnika a nie chłodnicy ).
    No właśnie że nie do końca
    czujnik zamontowany jest na rozgałęzieniu tam gdzie pokazał to endryu, powyżej
    a pokazuje on temperaturę płynu chłodzącego, :idea: nie silnika :diabelski_usmiech
    NFPNorth-West
    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
    WARSZTAT www.dsize.pl
    ->
    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

    Komentarz

    • maciek1
      Ambiente
      • 2006
      • 155

      #52
      Z ilustracji zamieszczonej przez Endryu wynika ze jego wymiana to nie jest taka latwa sprawa, bo dostep to tego czujnika jest utrudniony ...
      Nalezy cos rozebrac aby dostac sie do tego czyjnika ? czy poprostu jest on wierzchu ?
      (nie widac go na zdjeciu bo jak Endryu napisal jest od strony przegrody silnika)

      Pozdrawiam,
      Maciek
      Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3777
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #53
        maciek1, wymiana jest prosta. Z tego ujęcia-jak na zdjęciu czujnika nie widać ale jak się nachylisz dalej, spojrzysz za silnik to w tym miejscu-oznaczonym zielonym kółkiem zobaczysz wtyczkę z przewodami na czujniku i sam czujnik. Jest on wsunięty w ten element, (żadnego gwintu do wkręcania) i zabezpieczony plastikowym pierścieniem w kształcie pół księżyca wsuniętym z boku. Jak się przypatrzysz to będziesz to widział i czuł pod paluchami. Wymieniłem u siebie osobiście, wymiana bez problemów 3 min. Zdjąć wtyczkę,wyjąć plastikowe zabezpieczenie, wyjąć czujnik wraz z oringiem (warto wymienić od razu na nowy). Montaż w odwrotnej kolejności. Przy wymianie podłożyć pojemnik lub kawałem szmatki pod czujnik - płynu wyleciało ok 150 gram. Ważne - wymianę trzeba wykonać energicznie ze względu na płyn. Założyłem oryginał zielony nr 059919501A koszt ok 30 zł.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #54
          Zamieszczone przez endryu
          maciek1, wymiana jest prosta. Z tego ujęcia-jak na zdjęciu czujnika nie widać ale jak się nachylisz dalej, spojrzysz za silnik to w tym miejscu-oznaczonym zielonym kółkiem zobaczysz wtyczkę z przewodami na czujniku i sam czujnik. Jest on wsunięty w ten element, (żadnego gwintu do wkręcania) i zabezpieczony plastikowym pierścieniem w kształcie pół księżyca wsuniętym z boku. Jak się przypatrzysz to będziesz to widział i czuł pod paluchami. Wymieniłem u siebie osobiście, wymiana bez problemów 3 min. Zdjąć wtyczkę,wyjąć plastikowe zabezpieczenie, wyjąć czujnik wraz z oringiem (warto wymienić od razu na nowy). Montaż w odwrotnej kolejności. Przy wymianie podłożyć pojemnik lub kawałem szmatki pod czujnik - płynu wyleciało ok 150 gram. Ważne - wymianę trzeba wykonać energicznie ze względu na płyn. Założyłem oryginał zielony nr 059919501A koszt ok 30 zł.
          wszystko dokładnie tak
          tylko ja byłem szybszy z czasem wymiany :diabelski_usmiech :wink:

          dodać można że jeżeli masz ciepły silnik to dobrze odkręcić na chwile korek na zbiorniczku wyrównawczym żeby ciśnienie z układu zeszło
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #55
            maciek1, tu jest na zbliżeniu element, w którym zainstalowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej. Strzałką oznaczyłem kierunek osadzenia czujnika
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • maciek1
              Ambiente
              • 2006
              • 155

              #56
              Wielkie dzieki za pomoc, po swietach kupie czujnik i go zmienie.

              Pozdrawiam,
              Maciek
              Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

              Komentarz

              • Kmab
                Rider
                • 2005
                • 269

                #57
                Odgrzewam temat, na przestrogę amatorom własnego grzebania przy aucie

                Wziąłem się dziś za wymianę czujnika. :evil:
                Wyszła z tego jedna wielka tragedia.
                Rozpadł mi się w podczas demontażu starego czujnika ten plastikowy półplastik zabezpieczający no i zaczęła się polka. Płyn chlusta, nowy czujnik w dodatku poleciał w otchłanie gdzieś pod silnik, w tym czasie wpycham z powrotem stary czujnik, ale i dziadostwo przecieka - płyn niewiedzieć czemu mocno wypychał czujnik. Jakoś udało mi się zatamować, z pół godziny walczyłem by przestał wypychać, ale połowa płynu zeszła ze zbiornika. Zacząłem kombinować co zrobić by zabezpieczyć całość.
                W końcu dorobiłem z drutu aluminiowego coś na kształt tego piepszonego półplastiku i wyciągnąłem też nowy czujnik metodą walenia w osłonę miski olejowej i macania łapą w głębi silnika - w końcu dał się namierzyć i wyciągnąć. Montaż nowego i zakładanie drutu kosztowały mnie kolejne pół zbiornika, bo oczywiście też wszystko pod górkę - łącznie z tym, że stary oring się w środku zaklinował.
                No i zostałem bez płynu chłodniczego, z prowizorycznym zabezpieczeniem czujnika na dzień przed trzecim maja. No k* pięknie.

                Całość akcji - 3h
                Stan płynu chłodniczego: 0


                P.S.
                Wie ktoś gdzie w okolicach Janek można kupić płyn chłodniczy do Skody a może nawet ten plastik?
                Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #58
                  Kmab, co ty na gorącym silniku go wymieniałeś albo takiego pecha miałeś?
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3777
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #59
                    Kmab, musiałeś być mocno spięty i nerwowo działałeś. Wymiana kilka minutek i ubytek płynu minimalny około 150 gram. Faktycznie musiałeś mieć MEGA PECHA :cry:

                    Ten półplastik-zabezpieczenie czujnika kupisz tylko w ASO lub sklepach z częściami do octy.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • Kmab
                      Rider
                      • 2005
                      • 269

                      #60
                      Zamieszczone przez koja86
                      Kmab, co ty na gorącym silniku go wymieniałeś albo takiego pecha miałeś?
                      Letni był - wskazówka temperatury stała na zerze, ale jeszcze minimalnie ciepły (3 h po ostatniej jeździe). Oczywiście zbiornik był odpowietrzony, by ciśnienie zeszło z układu, ale niestety różnica wysokości była, a prawo Pascala niestety jest bezwzględne
                      Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #61
                        a wystarszył by kawałek szmaty do zatkania otworu na czujnik.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • koja86
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 3178

                          #62
                          Kmab, pewnie korek odkręcileś i robiłeś na odkręconym coś mi się wydaje :?:
                          Takie zwykłe Ambiente

                          Komentarz

                          • Kmab
                            Rider
                            • 2005
                            • 269

                            #63
                            Zamieszczone przez endryu
                            Kmab, musiałeś być mocno spięty i nerwowo działałeś. Wymiana kilka minutek i ubytek płynu minimalny około 150 gram. Faktycznie musiałeś mieć MEGA PECHA :cry:
                            Wręcz odwrotnie, byłem za mocno wyluzowany i pewny siebie :lol: Trzeba było kupić ten cholerny plastik, pewnie grosze kosztował, a tak klops.
                            Spiąłem się dopiero jak mi się rozpadł podczas zdejmowania i siknęło mi na wszystkie strony.
                            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3777
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #64
                              ten plastik 2 zł. ale ważna rzecz. Troszkę dziwne, że po jego odpięciu od razu trysnąl płyn. Czujnik się tyrzyma na oringu, u mnie tak było. Spokojnie wyjąłem zabezpieczenie, ten plastik i trzeba było użyć siły by wyjąć czujnik.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • Kmab
                                Rider
                                • 2005
                                • 269

                                #65
                                Zamieszczone przez endryu
                                ten plastik 2 zł. ale ważna rzecz. Troszkę dziwne, że po jego odpięciu od razu trysnąl płyn. Czujnik się tyrzyma na oringu, u mnie tak było. Spokojnie wyjąłem zabezpieczenie, ten plastik i trzeba było użyć siły by wyjąć czujnik.
                                U mnie niestety nie
                                Czujnik wyskoczył momentalnie po zdjęciu plastiku. A właściwie nie wyskoczył, ale przekrzywił się i płyn zaczął lecieć strumykiem. Nie dało rady go włożyć z powrotem - wracał do pokrzywionej pozycji.
                                Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                Komentarz

                                • koja86
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 3178

                                  #66
                                  Kmab, miałeś sądny dzień tak bywa
                                  Takie zwykłe Ambiente

                                  Komentarz

                                  • arci9
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2007

                                    #67
                                    Troszkę odkopię temat....
                                    Jak pisałem w innych topikach, zapala mi się żółty siliniczek, program Boscha pokazuje błąd 4500 czujnik temp. płynu chłodzącego, czyli pewnie czujnik do wymiany.
                                    I teraz pytanie czy ktoś moze mi podać symbolk tego czujnika pasującego do ASZ.
                                    Czy do wszystkich modeli jest taki sam>?
                                    Koledzy w tym temacie podawali taki 059 919 501 A

                                    z góry dzięki za pomoc

                                    Komentarz

                                    • bniemiec
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 21

                                      #68
                                      arci9, w skodach octavia stosowano dwa rodzaje czujników jeden z kostką owalną (nr 059 919 501 A cena ok. 30.00 PLN) drugi z kostka kwadratową (nr 059 919 501 cena ok. 80.00 PLN). Musisz niestety sobie osobiście sprawdzić jaki rodzaj czujnika posiadasz... Wystarczy dokopać się do kostki podłączeniowej i wtedy zobaczysz kształt czujnika.
                                      Dla lepszej orientacji i ułatwienia wejdź sobie na http://katalog.fota.pl/. Możesz sprawdzić jak te czujniki wyglądają na fotkach...
                                      1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #69
                                        bniemiec, a co byś powiedział na to że z taką samą kostką są różnego koloru czujniki :?:
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • bniemiec
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 21

                                          #70
                                          dobrygrzeswawa, zgadza się kolory są różne. Z tego co wiem to są niebieskie, zielone, i czarne. Zdaje sie chyba, że ma to związek z danym producentem czujnika. Ja w swoim ALH orginalnie miałem czarny a wymieniłem ostatnio na zielony i śmiga wszystko pięknie. Raczej więc kolor tutaj nie ma znaczenia. No chyba że się mylę... :szeroki_usmiech
                                          1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                          Komentarz

                                          • arci9
                                            RS
                                            • 2004
                                            • 2007

                                            #71
                                            Zamieszczone przez bniemiec
                                            arci9, w skodach octavia stosowano dwa rodzaje czujników jeden z kostką owalną (nr 059 919 501 A cena ok. 30.00 PLN) drugi z kostka kwadratową (nr 059 919 501 cena ok. 80.00 PLN).
                                            podziękował :wink:

                                            Komentarz

                                            • kristophe
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 149

                                              #72
                                              miałem to samo ,, czujnik padł ,, wymieniłem sam i nawet się udało
                                              Elegance 1,9 TDI 90 KM

                                              Komentarz

                                              • meo14
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 111

                                                #73
                                                a ja mam inne pytanie ,silnik pracował kilka minut ,wskazówka doszła do połowy na szafie i koniec dalej nie idzie ,czyli silnik rozgrzany i teraz dotykam węzy na chłodnicy górny dość ciepły a dolny zimny :shock: ,dlaczego klekotał sobie tak jeszcze kilka minut i nic dalej węże bez zmian.jak długo trzeba grzać diesla aby termostat się otworzył.A co do wskazówki na szafie to ja mam tak że jak dojdzie do połowy to choćbym jechał 200km o różnych prędkościach 90km/h czy 150km/h to ona ani drgnie cały czas na połowie stoi.
                                                260 kkm ,nalatane

                                                Komentarz

                                                • starczyk
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 21

                                                  #74
                                                  Witam. Jak widać po lewej to mój pierszy post. Po przeszukaniu forum, ponieważ temperatura na desce rozdzielczej mi okrutnie pływa ( po długim czasie sie podnosi, potem jak nike waha się bardzo, na chwile staje na 90 potem opada jak członek po stosunku i już tak zostaje- Choć czasem jeszcze sie podniesie na 90 postanowiłem wymienić czujnik temp. poszedlem do sklepu i kupiłem. Taki zielony jak wszyscy piszą itd. Teraz! otwieram maskę i szukam... jest, ale jest tak przeje....e dojście, że szkoda gadać. tu macie foty zrobione moim telefonem http://www.twojaprzygoda.org/czujnik.html . na pierwszej jest widoczna spinka, która sie wysuwa w dół. I tyle moich działań z czyjnikiem, bo od wewnątrz jest chyba taka zapadka widoczna na fot. nr2 której nie damrady wcinąć bo ręka mi sie ledwo mieści, zreszta widać moje palce, nie wydaje mi się, że mam to na siłe wytargać :P w każdym razie poradźcie coś.

                                                  [ Dodano: Pią 18 Kwi, 08 19:59 ]
                                                  DZiękuje WAM SERDECZNIE ŻE NIKT MI NIE PORADZIŁ CO MAM Z TYM ZROBIĆ! super fajne to wasze forum! NARA.

                                                  Komentarz

                                                  • DAMiANO_Ibi
                                                    Classic
                                                    • 2007
                                                    • 13

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez starczyk
                                                    DZiękuje WAM SERDECZNIE ŻE NIKT MI NIE PORADZIŁ CO MAM Z TYM ZROBIĆ! super fajne to wasze forum! NARA.
                                                    Przy pomocy małego śrubokręta musisz zdjąć wtyczkę (wcisnąć dzyndzelek i jak usłyszysz "cyk" to juz jest dobrze , spokojnie i się uda. Wyciągasz zawleczkę (dobrze miec zapasową pod ręką 3,50zł). Wyciągasz stary czujnik, zakładasz szybko nowy z nowym oringiem, podłanczasz wtyczkę i po robocie. Wypadało by jeszcze podpiąć VAGa i skasować błąd.

                                                    Pozdro.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...